Září 2013

Volný design 0.1| Quarter horse

29. září 2013 v 19:11 | ©Sidney |  GRAFIKA
Ahoj, včera jsem se nudila, tak jsem v PF udělala podzimní design s plemenem quarter horse. Snad ho někdo použije.

Stáhni si design | Čas výroby: cca 15 min | Vyrobeno v PF

Doplňky

Ikona
Oddělovač

Extreme Trail

29. září 2013 v 10:54 | ©Sidney |  KONĚ

Kůň, který se nezalekne ani té nejzáludnější překážky, odvážně překonává brody, visuté nestabilní můstky a různě popadané klády s obratností sobě vlastní. Jezdec s přehledem volí trasu těžkým terénem, vede koně na témeř neznatelných pobídkách. Vzájemná důvěra a souhra obou. To je obrázek, který se zasvěčeným vybaví, když se řekne Extreme Trail.

Co je Extreme Trail?
Extrem Trail je vlastně doslova "extrémni stezka". Jedná se o sérii umělých (avšak přírodu imitujících) překážek shromážděních na poměrně malém prostoru, který má prověřit jak schopnost koně a jezdce , tak i jejich vzájemnou důvěru a souhru.
V Extrene Trailu se můžeme setkat s těmito překážkami:
  • klády a kavalety nejrůznějších průměrů, sestavené pro překračování, procouvání nebo ustupování;
  • můstky a lávky pevné, visuté, houpací nebo extrémně úzké;
  • brody, průchody vodou (viz fotografie) s různými překážkami, a to včetně překračování klád ve vodě;
  • terénní pole pro přechod simulijící různé typy terénu od spadaného listí až po skalnatý povrch;
  • terénní nerovnosti jako různé kopce a kaňony, přírodní schody a vyvýšené prostory (např. pro obraty);
  • slalom, průchody po úzké a klikaté cestě a její následné procouvání, manévrování ve stísněném prostoru další.
Kam za Extrem Trailem?
Rozhodli jste se jezdit Extreme Trail? Nejdůležitější otázka zní: kde? Novinkou letošního roku je otevření prvního Extreme Trail u nás! A to konktrétně v areálu Ježkův Mlýn v Hoštce u Roudnice nad Labem. Další vhodnou trať najdem v Horce nad Moravou. Všech pět letošních Extrem Trailových závodů, které se jely pod hlavičkou WRC, se odehrálo právě zde.
Pokud doma nemáte jízdárnu právě na tuto disciplínu jako tréninkový prostor? Nevadí. Extreme Trail má prověřovat dvojice na "extrémní stezce", takže se nejlépe bude trénovat vždy v lese. Speciálně upravené tratě jsou už další jen další krok na vzdělání koně i vás.

Zdroj textu: Časopis Koně&Hříbata

Achaltekinský kůň

28. září 2013 v 13:43 | ©Sidney |  KONĚ
Je to velmi staré plemeno vyšlechtěno v Turmenistánu. Před 2 500 lety byl využíván především ve válkách jako jezdecký kůň, ale je také výborný jako bžecký dostihový kůň. Je to těžko ovladatelné plemeno a je hodně živý a pozorný. Je nebojácný a slouží svému pánu. Je učenlivý, proto potřebuje dobrý výcvik. Tento kůň má jiný tvár těla než ostatní koně. Jsou štíhli a mají vysoko nasazený krk. Sklon lopatek umožňuje příjemný chod. Hrudník mají hluboký a úzký. Srst je sametová a hebká s kovovým leskem. Můžou být hnědáci, pláváci, bělouši, palomina nebo špinavý bělouši. Kohoutková výška se pohybuje mezi 145 - 155 cm. Je to všestranný kůň. Využívá se na parkury, dostihy, drezuru a vytrvalé ježdění. Je využíván především na anglické ježdění.

Víkend

28. září 2013 v 10:13 | ©Sidney |  OSTATNÍ
Ahoj,
konečně je pi namáhaném týdnu víkend :). Byla bych nejradši o víkendech na jízdárně a skákala, cválala a prostě co se všechno dá dělat s koněm! Boužel nikdy jsem nic neskočila, žádnou překážku ani jeiný křížek, protože mi to nikdo neumožní. Tam kam chodím do stáje, ta skáče jen dcera Lucky a Vika Kudelová (má Dorku v pronájmu ). Pořád jen myslímna nějakou stáj kde bych mohla jezdit na závody apod. Ale jde o to, že nikde jinde na světě namají Dorinku jako takovou :(. Pořád sním že bych jezdila na koni Dorince, ne na poníkovi Dorince. No, přejdeme k původnímu tématu.

Včera mi kamarádka půjčila Bibli kterou musím přečíst - Letopisy Narnie. Učitelka nám rozdala papír "Tipy k četbě", vynrala jsem si Letopisy Narnie proto, že mě zaujala, připadala mi taková moderní od ostatních co tam byly jako třeba "Bylo nás pět". Takže čtu, čtu a čtu! Nevím jak to budu stíhat, ale budu se snažit na blog přidávat co nejčastěji.

Tohle byl jen informační článek (nemyslím druhý odstavec :D). Zatím se mějte :). Jinak kdyby jste věděli o nějaké obré stáji ve Zlínském kraji, budu ráda když naíšete. Opravdu si vážím každé rady. Kéž bych si tam Dorinku mohla převést někam tam... Do jiné stáje :(.

Vaše Sidney

Jezdecký deníček 25.9.2013

26. září 2013 v 17:32 | ©Sidney |  DENÍČKY
A je to tu. Můj dlouze slibovaný jezdecký deníček :). By me !

Na Zlámanku jsme přijeli cca ve tři hodiny. Utíkala jsem to stáje a vyčistila Dorinku. Potom přišla Lucka. Byly tam už i ostatní holky. Čistily Gariho, Dennyho, Chralottku atd. Lucka řekla že budeme jezdit na tom koni kterého jsme vyčistily. Všechny jsme byly šťastné :). Šla jsem pro sedlo. Cestou jsem potkala Míšu, tak ta mi pomohla. Společně jsme ji nasedlaly a nauzdily. Já jsem sedlala a Míša uzdila. Ještě to nikdy nedělala (neuzdila), tak jsem ji řekla ať to zkusí. Nešlo jí dát Dorce do huby udidlo tak jsem jí pomohla. Chtěla jet první tak jsem ji to dovolila. Pomohla jsem ji vyhoupnout se do sedla a nastavit ji třmeny. Potom jak vyjela jsem si šla pro vestu a helmu a šla jsem si sednout na lavičku na jízdárnu.

Ohledně JD

25. září 2013 v 14:43 | ©Sidney |  OSTATNÍ
Ahoj :),
chci vám napsat pár informací ohledně JD (jezdeckého deníčku). Jelikož se mi pokazil foťák (já v tom prsty nemám, prostě den ode dne přestal fungovat) tak asi žádné fotky nebudou, ale jenom text :(. Mrzí to i mě.
No, jelikož se za chvíly pojedu na koně, tak čekejte JD buď dneska a nebo zítra, nevím jak to bude ze školou s domacíma úkolama. Dál..., jelikož budeme v dramaťáku hrát dlouhou pohádku: Princezna Písňička. No, aby vám bylo jasný - nikdo mě nedonutí být ta princezna. Ani jedna role se m příliš nezamnlouvá... To je asi vše co jsem vám chtěla napsat :)

Prázdniny jsou pryč!

21. září 2013 v 18:42 | ©Sidney |  OSTATNÍ

V tomto článku vám popsat
co jsem za ty dlohé (pro všechny
i pro mě velmi krátké) prázdniny stihla.
Mám celkem dost zážitků a polovina je
s koňmi, hlavně s Dorinkou a Dennyskem :).
Budu ráda když si článek přečtete až dokonce :).

Těšánky - Parkur + Dnešek

11. září 2013 v 21:07 | ©Sidney |  DENÍČKY
Ahooj!
Tak konečně jsem se opět dokopala k dalšímu článku. Jelikož jsem neměla vůbec čas a celé dny jsem se zatěžovala úplně pitomím zaokrouhlním! Věnovala jsem tomu tolik času... a přád to nechápu :DD!
No, dneska jsem byla na koních a Lucka (majitelka stáje Al-Kham-Sa) říkala že někdy příští týden o víkendu(?) budou závody v Těšánách - Grunt Galatik - pakur. Takže tam asi pojedu. Nebudu se sice účastnit, ale budu pomáhat s koníkama ze stáje, stejné jako moje kámoška - Áďa.
Třeba na minulý akci tam vodili asi 50 dětí na Chartllotce, Dennym a Dorince! Chudáci koně, ale za ro šťastný malý děti :D.
Jinak právě jsem dokončila teorii popisu uzdečky, sedla a popis čištění! Úf... přemýšlet co napsat k sedlu, jak se používá správně uzdečka a ještě jak nauzdit... No, abych řekla pravdu, po chvilce mě to přestalo bavit a tak jsem si to "vygooglovala" na notebooku .

Takže, jk už jsem psala, dneska jsem byla na koních! Bylo to dokonalé!! . Jezdila jsem na Dorušce (Dorince :DD) a jako vždy byl nejdokonalejší cval. Dneska to bylo jaksi zajímavé... Zapoměla jsem si zkrátit otěže a prostě jsem si nechala ty s klusu (a to já je mám skoro jak při kroku), tak se mnou trošku víc běžela mno. Ale nakonec jsem rychle popadla otěže a zkrátila si je :D. Cválala jsem na jízdárně se Charllotkou a s ní na hřbetě Áďa. Charllotka má přezdívku "energetická" což dneska nebyla protože obvyklá "pomalá Dorinka" (pouze ve cvalu, v klusu je rychlá jako třeba když Denny cválá :D) dohnala "energetickou Charllotku" . Dneska to bylo opravdu zábavné!
Zatím se mějte ;)

Projekt | Divky v sedlech | 1.díl

4. září 2013 v 19:49 | ©Sidney
1. díl knížní série Dívky v sedlech se jmenuje "Kamarádky".

Do stáje Borovicové údolí přijede nová jezdkyně Lisa Atwoodová. Max Rengner - majitel stáje chtěl vidět, jak Lisa jezdí. Posadil ji na koně jménem Flek.
Lisa se kamarádila s Veronikou DiAngelovou, ketrá vlastnila Kobalta. , ale brzy pochopila, že Veronika je hrozně rozmazlená a že jí než na samotném koni, spíše záleží na tom, jestli jí oblečení ladí s koňskými doplňky. Taky zjistila, že ten, kdo tehdy tak bouchnul dveřmi, nebyla Stefi, ale Veronika. Lisa se nakonec skamarádí se Stefi a také s Carol Hansonovou a společně založí klub Dívky v sedlech. Název myslím vymyslela Lisa.

Škola ....

2. září 2013 v 16:18 | ©Sidney |  OSTATNÍ

Ahooj

Ahoj. Omlouvám se že jsem poslední dobou nebyla aktivní ale na blog nemám vůbec čas, ale nakonec jsem si našla chvilku vám sem něco napsat.
Jak víte (určitě víte :)), začala škola. A s ní také další změny na blogu (už zase :/ :D). Poprosila jsem Ellby, aby mi udělala podzimní design. A řeknu vám je nádherný! Opravdu se jí moc povedl.
Ve školní rok budu více aktivnější. Ale nebude to nic zajímavého... Nemám jeden den volný a mám celý dny kroužky. Např. takovej dramaťák (herecký kroužek) který mám 2 a půl hodiny nebo volejbal - 1 a půl hodiny. A taky koně - 2 hodiny.
Asi vždycky přidám večer.
Zatím se mějte ;)

Sidney
Zákaz kopírování čehokoliv na blogu! Všechno je to má tvorba a pokud ne, je označena zdrojem. Kopírovat grafiku můžete jen tehdy, když je povolena a je u ní napsáno že je volně k použití!!
Když buduete chtít kopírovat cokoliv jiného pouze se zdrojem nebo s ikonkou!
Nemám problém vám zablokovat vaší IP adresu!